قوانین و مقررات ارسال حواله ارزی سال 1403 شمسی

لطفا قبل از ارسال هر گونه سفارش حواله ، به قوانین و مقررات مربوط به ارسال حواله های ارزی را مطالعه بفرمایید. سفارش شما به منزله تایید قوانین و مقررات ما خواهد بود

1. طبق قوانين بانک مرکزي ايران جهت احراز هويت کامل مشتري کپي کارت ملي، آدرس و تلفن ضميمه فرم درخواست حواله مي شود همچنین حساب واریز کننده باید همان فرد درخواست کننده حواله باشد.

2. مشتري ملزم به تکميل فرم درخواست حواله به صورت کامل، خوانا (به فارسي و لاتين) مي باشد و درصورت بروز هرگونه اشکال از جمله برگشت، تاخير، مسدود شدن ارز به هر دلیلی و یا عدم برگشت پول از بانک دریافت کننده و یا ارائه اطلاعات ناقص دریافت کننده حواله و يا اشتباه در فرم حواله بر عهده مشتري بوده و ایران اروپا هيچگونه مسئوليتي بر عهده نخواهد داشت و همچنین مشتری هیچ ادعایی از حساب ریالی واریزی نخواهد داشت.

  • تبصره 1: در صورت عدم دریافت حواله از طرف دریافت کننده حواله یا سفارش دهنده‌ی حواله، سفارش دهنده باید پرینت حساب بانکی بصورت ممهور از طرف بانک دریافت کننده را به همراه نامه عدم دریافت حواله با ذکر اشاره به شماره سوئیفت حواله، تاریخ ارسال حواله و ذکر بانک ارسال کننده حواله را بر روی سربرگ بانک مقصد به ارسال کننده حواله ارائه نماید در غیر اینصورت مشتری بدون ارائه مدارک ذکر شده نمیتواند هیچ ادعایی از حساب واریزی ریالی داشته باشد و صرافی ایران اروپا هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد و همچنین مشتری اذعان میدارد هیچ ادعایی از حساب ریالی واریزی نخواهد داشت. 
  • تبصره 2: در صورت ارائه مدارک ذکر شده توسط سفارش دهنده‌ی حواله (پرینت حساب بانکی با امضا و مهر بانک به همراه نامه‌ی عدم دریافت حواله‌ی ارسالی از بانک دریافت کننده با مهر و امضا) ایشان باید بین 14 روز تا 45 روز کاری که ممکن است به دلیل مناسبت های رسمی کمی افزایش یابد، جهت بررسی و برگشت حواله منتظر بمانند تا مراحل قانونی تایید و برگشت انجام شود و سفارش دهنده‌ی حواله این مسئله را کاملا میپذیرد.
  • تبصره 3: قابل ذکر است در صورت نقص يا اشتباه در اطلاعات موجود در فرم حواله بانکی، برگشت آن حواله گاهي تا چند ماه به طول مي انجامد و مسئوليت اين اشتباه به عهده ارسال کننده یا همان سفارش دهنده‌ی حواله است.

3. کليه کارمزدها و هزينه ها جهت اصلاحيه و پيگيري مجدد بر عهده مشتري مي باشد.

4. حواله های ارزی فقط در صورت تاييديه توسط برگشت بانک ارسال کننده يا کارگزار مربوطه از نظر صرافي برگشتی طلقی مي شوند و لذا اگر مشتری درخواست برگشت حواله را دارد بایستی ضمن رعایت تبصره 1 و 2 در بند 2 قوانین ارسال حواله میتواند با ارائه اسناد ملزوم که در آن نکات اشاره شده اقدام به درخواست جهت عودت حواله را داشته باشد.

5. در صورت برگشت حواله به هر دليلی و هر زمانی (نواقص اطلاعات حساب گيرنده، قوانين بين المللي پولشويی و قوانين تحريم بانکی ايرانيان) کارمزد بانکي مربوطه از آن کسر شده و حواله مربوطه بعد از کسر کارمزد به صورت خالص برگشتی به مشتري مسترد خواهد شد و ظرف 24 ساعت پس از برگشت به حساب ارسال کننده ی حواله بايد از طرف مشتری تعيين تکليف شود.

  • الف .در صورتی که مشتري اعلام به حواله مجدد نمايد (در شرايطی که امکان حواله مجدد وجود داشته باشد) می بايست کارمزدهای مربوطه حواله فوق را پرداخت نمايد.
  • ب . در صورتی که مشتری درخواست وجه ريالی حواله را داشته باشد فقط به نرخ روز (نرخ خريد) با مشتری محاسبه و تسويه می گردد. لذا نرخ اوليه خريد حواله ملاک تسويه نمي باشد و چه قيمت ارز مربوطه بالا رفته يا پايين آمده باشد فقط به نرخ روز از مشتري خريداري مي شود.

6. ايران اروپا فقط در شرايطي مي تواند نام فرستنده (ذکر نام فرستنده حواله يا شماره پرفرما یا اوردر) را در حواله بانکي ذکر کند که از قوانين کارگزار يا بانک مربوطه مانعي نداشته باشد و در غير اينصورت از نوشتن نام فرستنده معذور است.

7. حواله با هماهنگي قبلي و در صورت تسويه کامل قطعي تلقي مي گردد و مشتری یا سفارش دهنده ی اذعان و گواهی میدارد که کلیه ی قوانین و مقررات موجود در وبسایت صرافی ایران اروپا را بصورت کامل و بدون هیچ عذری پذیرفته است.

8. حواله هاي بانکي ناخالص بوده و کارمزدهاي بانکي پس از رسيدن به مقصد از شخص گيرنده توسط بانک مقصد کسر خواهد شد و با توجه به کشور و نوع بانک گيرنده کارمزد بانک متغير است و ایران اروپا در قبال آن هيچ مسئوليتي ندارد.

9. از اکثر حواله ها بانکي بسته به نوع بانک و کشور مقصد بين 10 دلار توسط بانک گيرنده کارمزد کسر مي شود و حواله هايي نت که بصورت مستقيم از يک بانک به همان بانک گيرنده واريز مي شود و بدون کسر کارمزد بانکی به حساب گيرنده واريز مي شود.

10. زمان رسيدن حواله هاي بانکي تا چهار روز کاري است (بدون در نظر گرفتن تعطيلات کشور مبداء و مقصد) که روال عادي انجام حواله هاي بانکي است و در صورت تاخير بيش از 10 روز مشتري موظف است موضوع را جهت بررسي و پيگيري به صورت ايميل به اطلاع ایران اروپا برساند.

11. ایران اروپا هيچگونه تعهدي در قبال بلوكه و تعليق شدن حواله ناشي از تحريم هاي بين المللي و قوانين مبارزه با پولشويي ندارد.

12. اين شركت/ اينجانب با آگاهي از اينكه ارسال دستور هاي پرداخت از طريق فكس و ايميل ميتواند داراي مخاطرات و ريسك هايي باشد و امكان سوء استفاده اشخاص غير مجاز در اين زمينه وجود دارد، قبول مينمايد كليه ريسك ها متوجه اين شركت/ اينجانب خواهد بود و ارسال درخواست و مدارك از طريق فكس و ايميل به منزله ارائه اصل مدارك تلقي گرديده و حفاظت از مكاتبات و مراقبت از اصالت پيام ها و مكاتبات اينترنتي به منظور جلوگيري از ورود هكرها و هك نمودن ايميل ها به عهده اينجانب/ اين شركت مي با شد و در صورت هك شدن مدارك، فاكتور، شماره حساب و در قبال تصديق امضاء و يا تاييد صحت دستورها صرافي هيچ گونه مسئوليتي نخواهد داشت.

13. چنانچه وجه حواله به جهت مسائل ممنوعه بین المللی  اعم از تروریستی، هسته ای ، تحریم شامل شهروندان ایرانی و یا غیره با تاخیر مواجه شده برگشت یا ضبط گردد زیان حاصله بر عهده متقاضی حواله خواهد بود.

14. طبق قوانين بين المللي پولشويي بيشتر بانک ها از دريافت حواله هاي ارسالي (به خصوص دلار) به حساب هاي حقيقي ممانعت مي کنند و در صورت انسداد يا برگشت حواله هايي که گيرنده آن شخص باشد مسئوليت آن به عهده خريدار حواله است.

تبصره 4: قوانین خاص بانکی برخی کشورها

به دليل قوانين سخت و محکم کشورهاي اروپايی و آمريکايی به کليه مشتريان توصيه مي شود از قوانين بانکي کشور گيرنده اطلاع لازم و کافي را بدست آورده و سپس اقدام به ارسال ارز نمايند.

طبق قوانين کشورهاي انگليس، آمريکا، کانادا، استراليا و ژاپن حواله هاي داخلي (انتقال از يک بانک به بانک ديگر در همان کشور) شرايط خاصي براي جلوگيري از فرار مالياتي و فعاليت هاي غير قانوني وضع گشته است و نظارت کاملي براي جابجايي مبالغ بالا انجام مي گيرد و گاهي بانک ها پس از قبول حواله هاي داخلي با مبلغ بالا، آن مبلغ را مسدود کرده و تا زماني که گيرنده مستندات قانوني کافي جهت واريز به حساب را ارائه ننمايد براي ايشان مجوز برداشت صادر نمي گردد.

در برخي کشورها براي حساب هايي که متعلق به اشخاص حقيقي بوده محدوديت هاي خاصي قائل مي شوند که توصيه مي گردد قبل از ارسال حواله با بانک گيرنده هماهنگي لازم صورت پذيرد .

قوانین و مقررات استفاده از خدمات

لطفا قوانین زیر را با دقت مطالعه کنید و پس از قبول آن اقدام به ارائه درخواست های ارزی خود به یکی از کارشناسان ما کنید.

1. برای استفاده از خدمات ایران اروپا نیاز به احزار هویت در زمان ارائه درخواست خواهید داشت.

2. کاربران موظفند تمامی مفاد و قوانین سایت را مطالعه کنند و صرفا در صورت پذیرش آن اقدام به استفاده از خدمات ایران اروپا کنند.

3. وجود هرگونه تخلف در احراز هویت، مسئولیت به عهده‌ی فرد متخلف بوده و ایران اروپا حق توقف ارائه خدمات به کاربر مذبور و ارجاع موارد تخلف به مراجع ذی صلاح را خواهد داشت. ایران اروپا خود را ملزم به حفظ اطلاعات شخصی کاربران خود می‌داند

4. کاربر می‌پذیرد که به جز در موارد مورد تعهد ایران اروپا، حق هیچ گونه داعیه، طلب و شکایت از سایت ایران اروپا، مدیران، کارمندان و افراد مرتبط با این سایت را نخواهد داشت.

5. درخواست نقد کردن از حساب های خارجی در سریع‌ترین زمان ممکن پس از ثبت، بررسی خواهد شد. زمان واریز پول به حساب کاربران بر اساس محدودیت‌های انتقال وجه بین بانکی، متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات بیش‌تر، به قوانین انتقال وجه بین بانکی ( پایا ، ساتنا) مراجعه فرمایید

6. ایران اروپا در هر مرحله ای از کار در صورت در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در هر یک از معاملات، حق دارد مستقلاً آن معامله را ابطال و دارایی‌های هر یک از طرفین را به حساب خودشان عودت دهد. بدیهی است مبلغ بازگشت داده شده به ارز واحد تحویل شده از سمت مشتری میباشد و در این صورت کاربر حق هرگونه اعتراض و ادعایی را در خصوص نحوه عملکرد ایران اروپا از هر جهت از خود ساقط می‌نماید. 

7. در صورت بروز هرگونه مشکلی در ارتباط با صرافی ایران اروپا میتوانید از طریق ایمیل رسمی info[@]ir-europe.com با ما در ارتباط باشید.

نحوه ارسال و دریافت حواله

لطفا قوانین زیر را با دفت مطالعه کنید و پس از قبول آن اقدام به ارائه درخواست های ارزی خود به یکی از کارشناسان ما کنید.

1. برای ثبت سفارش ارسال حواله ابتدا باید از طریق واتس اپ یا تلگرام با یکی از کارشناسان ایران اروپا تماس حاصل کنید.

2. بعد از ارتباط با کارشناسان ما قرارداد ارسال حواله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

3. ارسال کننده‌ی حواله موظف است اطلاعات خواسته شده را همراه با قرارداد چه بصورت الکترونیکی چه پرینت و امضا شده تکمیل کرده و از روش ارتباطی با کارشناسان برای آنها ارسال کند.

4. جهت محاسبه مبلغ حدودی حواله میتوانید در صفحه‌ی اصلی سایت از طریق ابزار محاسبه‌گر نوع ارز را انتخاب و مقدار مورد نظر را وارد کرده و مبلغ حدودی جهت واریز را مشاهده کنید.

5. در زمان تکمیل قرارداد در صورت نیاز میتوانید از همکاران ما کمک بخواهید.

6. نرخ نهایی حواله را قبل از تکمیل فرم از کارشناسی که با ایشان در ارتباط هستید مطلع شده و در فرم قرارداد وارد کنید.

7. بعد از تکمیل حواله و تسویه توسط مشتری حواله حداقل 3 ساعت کاری و حداکثر تا غروب همان روز ارسال و رسید آن تحویل سفارش دهنده خواهد شد و در مدت زمان معین برای هر کشور با توجه به قوانین بین المللی به حساب مقصد واریز خواهد شد.

8. تکمیل قرارداد حضوری در تهران فقط برای مشتریانی که مبلغ حواله‌ی آنها معادل یا بیش از 50 هزار دلار است امکان پذیر میباشد.


 +16016914188 واتس اپ و تلگرام جهت سفارش و هماهنگی

صرافی آنلاین ایران اروپا با بیش از 18 سال سابقه (1384) درخشان در عرصه ارسال حواله ارزی به سراسر دنیا، آماده ارائه سرویس های خود به هموطنان عزیز می باشد.

قیمت های بروز حواله ارزی

جهت مشاهده نرخ حواله بروز به تلگرام ما بپیوندید عضویت در کانال تلگرام

2024© تمامی حقوق متعلق به ایران اروپا و محفوظ است. IRX

ارسال حواله و مشاوره

+1 601 691 4188

تماس در تلگرام تماس در واتس اپ