حواله ارزی

روش های ارسال پول به کانادا ، وسترن یونیون

ایران اروپا ، حواله دلارآیا شما هم برای ارسال پول به کانادا در جستوجوی راهی هستید که در عین راحتی، ایمن نیز باشد. حتما میدانید که در کل چندین روش برای ارسال پول به کشورهای دیگر از جمله کانادا وجود دارد. 

برای مثال شما میتوانید از طریق ارسال حواله ارزی سوئیفت، مانیگرام (MoneyGram)، وسترن یونیون(Western Union) ، پی پال (PayPal) و صرافی‌ها، اقدام به انتقال ارز نمایید. اما برای انتقال مبالغ در زیاد پول، روش ارسال حواله دلار کانادا که قبلا در صرافی ایران اروپا توضیح داده شده و وسترن یونیون ایده‌ال تر است و با این سیستم می‌توان به راحتی برای دوستان و خویشاوندان خود پول فرستاد. به همین منظور تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با وسترن یونیون و انواع روش های آن آشنا کنیم.

ارسال پول به کانادا

مدتها است که دنیای ما با تمام عظمتی که دارد به یک دهکده جهانی تشبیه شده است و اساس این تشبیه ارتباطات بیحد و مرز کنونی است. سالانه افراد زیادی به کشورهای مختلف خصوصا کشورهای پیشرفته جهت تحصیل، کسب و کار و یا صرفا گردش سفر میکنند و طبیعتا انتقال حواله نیز افزایش مییابد. کانادا که سالانه دانشجویان و مهاجران ایرانی بسیاری را پذیرش میکند، به اهمیت نقل و انتقالات وجه در این زمینه نیز پی برده است.

بنابراین اگر قرار باشد برای مثال برای فرزند دانشجوی خود پولی به کانادا ارسال کنید، راه انتخابی شما چیست؟ احتمالا صرافیها اولین چیزی هستند که میگویید. اما نگران نباشید چون امروزه ارسال پول به کانادا کار چندان دشواری نیست و راه ویژه دیگری نیز وجود دارد.

همانطور که میدانید ایران دارای نمایندگی شرکت وسترن یونیون نیست. اما ناامید نشوید همیشه یک راه دوم هم هست و شما هنوز هم میتوانید از این سیستم برای انتقال ارز استفاده نمایید. به عبارتی دیگر بعضی شرکتهای خدمات مالی وجود دارند که معمولا از طریق نمایندگیهایی در دیگر کشورها از جمله ترکیه یا دبی، شرایط را برای هممیهنان ایرانی، جهت انتقال وجه مهیا میکنند.

معرفی وسترن یونیون

شرکت وسترن یونیون (Western Union) یک شرکت خدمات مالی و ارتباطات بینالمللی آمریکایی بوده که انتقال سریع و بدون محدودیت حواله را در تمام دنیا فراهم کرده است. وسترن یونیون در سال  1851  توسط ازرا کرنل  بنیان‌گذاری شد  و هماکنون دفتر مرکزی وسترن یونیون در دنور کلرادو قرار دارد.

در ابتدا این شرکت کار خود را از صنعت تلگراف آغاز کرد و تا سال 2006، پیشروترین شرکت آمریکایی در زمینه انتقال تلگرام بود. اما اکنون در ارائه خدمات مالی و ارتباطات بسیار باتجربه و معتبر بوده و یکی از پرطرفدارترین شرکتها برای نقل و انتقال پول است. وسترن یونیون برای افرادی که به  انتقال وجه  سنتی دسترسی ندارند گزینه خوبی است.

وسترن یونیون در بیش از 185 کشور، 500000 دفتر فعال دارد و همچنین 100000 دستگاه خودپرداز و کیوسک در سطح جهان دارد. البته متاسفانه در ایران به دلیل تحریمها هیچ شعبهای ندارد و میبایست از واسطهها استفاده نمود.

ارسال حواله وسترن یونیون ، دریافت حواله وسترن یونیون، وسترن یونیون، روش های ارسال و دریافت وسترن یونیون

کاربرد وسترن یونیون و ارسال پول به کانادا

این شرکت از بزرگترین شرکتهایی است که در حوزه انتقال وجه فعالیت دارد و در واقع این شرکت خدمات تبدیل و انتقال وجه را در کوتاهترین زمان ممکن و به دورترین نقاط جهان انجام میدهد.

بسیاری از افراد از وسترن یونیون بیشتر برای  انتقال بین المللی پول  استفاده میکنند تا انتقالات داخلی. همچنین میدانیم که این روش از روش انتقال بانکی بسیار سریعتر است. لازم به ذکر است که در نقل و انتقالات بینالمللی، کارمزد نسبت به انتقال داخلی کمتر است زیرا وسترن یونیون در تبدیل ارز نیز سود می گیرد. نمونههایی از خدمات پرکاربرد این شرکت عبارت است از:

  • تراکنش فرد به فرد
  • حواله پستی پول
  • پرداخت‌های تجاری 
  • خدمات اقتصادی

به عبارت دیگر وسترن یونیون راهی را برای جابجایی پول از شخصی به شخص دیگر و از مکانی به مکانی دیگر برای افرادی که نیاز به واسطه دارند، فراهم میکند. این شرکت بهعنوان یکی از شرکتهای مطرح انتقال پول، دارای سهم قابل توجهی در بازار است که میتواند مواردی مانند هزینه انتقال را به مشتریان خود تحمیل نماید.

 با این حساب، این گزینه اغلب گرانقیمت است اما هنوز هم میتواند برای افرادی که نیاز به انتقال سریع پول دارند مفید باشد. این روش در حالی که از نظر تجاری استفاده محدودی دارد، اما ابزاری مناسب برای استفاده شخصی است. 

ارسال پول به کانادا با استفاده از وسترن یونیون

شاید نمیدانستید که وسترن یونیون به عنوان بهترین سرویس انتقال پول به خارج از کشور شناخته شده است، بنابراین شما را به استفاده از این روش همچنان ترغیب مینماییم. رویه کار بسیار ساده است.

  • مرحله اول: اطلاعات شخصی، اطلاعات پاسپورت شخص گیرنده وجه، مبلغ مورد نظر و اطلاعات مربوط به شهر مربوطه در کانادا را در فرم پر کرده و به متصدی ارائه میکنید. 
  • مرحله دوم: اکنون صحت اطلاعاتی که ثبت کردید میبایست احراز شود. پس از ثبت درخواست شما، نقل و انتقال انجام می‌شود. مانند بیشتر سیستمها باید به شما یک کد رهگیری 10 رقمی (کد MTCN) ارسال شود (این کد برای دریافت پول نیاز میشود).
  • مرحله سوم: اکنون شما باید کد 10 رقمی را به فردی که قرار است پول به دستش برسد، بصورت ایمن اطلاع دهید. او با داشتن این کد و ارائه کارت شناسایی پول را دریافت خواهد کرد. 

نکته: MTCN  کدی است که وسترن یونیون بعد از ثبت حواله به فرستنده می‌دهد و دریافتکننده پول با ارائه آن وجه را دریافت میکند. در زمان بین این دو پروسه میبایست از این کد به خوبی محافظت کرد.

ارسال حواله وسترن یونیون ، دریافت حواله وسترن یونیون، وسترن یونیون، روش های ارسال و دریافت وسترن یونیون

کارمزد حواله وسترن یونیون

کارمزد وسترن یونیون با توجه به کشور فرستنده و گیرنده و نیز مبلغ ارسالی متفاوت خواهد بود. کارمزدها معمولا بین 30 تا 90 دلار تغییر میکنند و طبیعتا برای مبالغ بالاتر نیز کارمزد بیشتری نیاز است. همانطور که کمی پیشتر بیان داشتیم، کارمزد در سیستم وسترن یونیون با شخص فرستنده پول است. 

روشهای استفاده از وسترن یونیون برای ارسال پول به کانادا

بطور کلی دو روش کلی برای استفاده از خدمات پولی وسترن یونیون وجود دارد که به قرار زیر است :

  1. خدمات حضوری (مراجعه حضوری به شعب نمایندگی‌)
  2. خدمات آنلاین (از طریق سایت این شرکت به نشانی  westernunion.com)

ما به دلایلی پیشنهاد میکنیم که از روش دوم استفاده کنید زیرا هزینه بسیار کمتری را در پی دارد. همچنین سریعتر بوده و در عرض یک دقیقه ارسال پول به کانادا انجام میشود.

مزیت‌های استفاده از حواله وسترن یونیون

  • انتقال حدود 8000 دلار در یک روز
  • هزینه بسیار کم برای ارسال حواله بین‌المللی در صورت استفاده از خدمات آنلاین
  • امنیت و سرعت‌بالا (وسترن یونیون سریع‌تر از حواله‌های بانکی عمل میکند)
  • نبود مشکلاتی نظیر بلوکه شدن پول (همچون پیپال)
  • اعتبار و تجربه بالای وسترن یونیون
  • به دقت بررسی کردن عملیان نقل و انتقال مالی 
  • مشمول قوانین بین بانکها نمیشود
  • عدم نیاز به پر کردن فرم‌های بانکی و افتتاح حساب بانکی 
  • محبوبیت بیشتر به سبب دریافت فی از فرستنده پول
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته از کاربران 
  • دسترسی به وبسایت  WU.com در 35 کشور جهان
  • روابط با اپراتورهای شبکه تلفن همراه در 11 کشور
  • روابط جدی با رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای پیامرسان مانند Viber و WeChat

نکات مهم در استفاده از روش وسترن یونیون

  • با وسترن یونیون در کشوری مثل کانادا که از دلار استفاده می‌کند، نمی‌توان هنگام دریافت وجه از یورو استفاده کرد. 
  • هرگز نباید برای خریدهای اینترنتی از وسترن یونیون استفاده کرد.
  • هزینه ارسال پول به کانادا، به نوع حساب و مقدار پول ارسالی بستگی دارد. 
برچسب ها: حواله ارزی حواله دلار کانادا

صرافی آنلاین ایران اروپا با بیش از 18 سال سابقه (1384) درخشان در عرصه ارسال حواله ارزی به سراسر دنیا، آماده ارائه سرویس های خود به هموطنان عزیز می باشد.

قیمت های بروز حواله ارزی

جهت مشاهده نرخ حواله بروز به تلگرام ما بپیوندید عضویت در کانال تلگرام

2024© تمامی حقوق متعلق به ایران اروپا و محفوظ است. IRX

ارسال حواله و مشاوره

+1 601 691 4188

تماس در تلگرام تماس در واتس اپ